Рішенням Кабінету Міністрів України врегульовано
процедуру розслідування випадків смерті медичних працівників внаслідок
інфікування коронавірусом SARS-CoV-2. Відповідні
зміни до постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку
нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від
17.04.2019 № 337 Уряд прийняв на своєму засіданні учора, 05.01.2021.
Рішення затверджено постановою КМУ за № 1.
Зміни напрацьовано з метою прискорення проведення
розслідувань, а отже пришвидшення отримання потерпілими та членами їх родин
страхових виплат від Фонду, під час робочих нарад за участі Міністерства
соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Державної
служби з питань праці і Міністерства охорони здоров’я України.
Документом спрощено процедуру проведення розслідувань
гострого професійного захворювання на COVID-19, що призвело до смертельного
наслідку, а також внесено зміни до складу комісії з
розслідування. Так, Фонд соціального страхування України здійснюватиме
фінансування зазначених страхових виплат і допомог на підставі акту
розслідування комісії, що складається з представників закладу охорони здоров’я:
• керівника (спеціаліста) служби охорони праці або посадова особа, на яку
керівником закладу охорони здоров’я покладено виконання функцій з охорони праці
(голова комісії);
• посадової особи, відповідальної за організацію лікувального процесу;
• представника кадрової служби;
• представника фінансово-економічної служби;
• представника юридичної служби;
• представника первинної організації профспілки,
представником якої був медичний працівник, що помер внаслідок інфікування (у
разі її відсутності – уповноваженої найманими працівниками особи з питань
охорони праці).
Комісія утворюється наказом керівника закладу охорони
здоров’я не пізніше наступного робочого дня з дня надсилання повідомлення про
настання нещасного випадку.
У разі незгоди членів сім’ї медичного працівника із
висновком розслідування, повторне розслідування проводиться комісією з
представників закладу охорони здоров’я в іншому складі.
Нагадаємо, раніше у випадку смерті медичного працівника
комісія створювалась територіальним органом Державної служби з питань праці, до
її складу крім представників закладу охорони здоров’я також входили
представники Держпраці і ФССУ.
Наведені положення застосовуються у разі смерті медичних
працівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають
первинну, екстрену, а також в стаціонарних умовах вторинну (спеціалізовану) і
третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19,
спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, що настала під
час дії карантину, встановленого КМУ, та протягом трьох місяців з дати його
відміни.
Зазначимо, у 2020 році Фонд соціального страхування
України направив понад 100 млн гривень на страхові виплати медичним працівникам
і їх родинам. Після завершення розслідування випадку інфікування медичного
працівника COVID-19, за наявності необхідних документів виплати допомог
здійснюються ФССУ в оперативному режимі. Працівники Фонду знаходяться на
зв’язку із усіма особами, що мають право на виплати, консультують та допомагають зібрати
необхідні документи.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України