За рішенням правління Фонду соціального
страхування України з 01 жовтня 2018 року почне діяти нова форма
заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у
зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на
виробництві за рахунок коштів ФССУ. Відповідний Порядок фінансування
страхувальників було затверджено постановою правління Фонду від 19.07.2018 №
12.
Оновлений документ розширено відомостями щодо
виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною
інформацією щодо листка непрацездатності тощо.
«Форму заяви-розрахунку розширено для
реалізації попереднього контролю правильності нарахування сум матеріального
забезпечення. Такий превентивний підхід дозволить відійти від практики
перевірок роботодавців за фактом уже профінансованих виплат», – зазначає голова
правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.
Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або
його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватиме перевірку наведеної
в ній інформації, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про
страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного
соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.
У разі потреби, може здійснюватись
обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення
інформації, наведеної у заяві-розрахунку. При виявленні помилок та/або
недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з
рекомендаціями щодо їх усунення.
Заява-розрахунок подається роботодавцем для надання
працівникам таких видів матеріального забезпечення:
– допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи
догляд за хворою дитиною);
– допомога по вагітності та пологах;
– допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів,
безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві);
– допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала
внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
– виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на
легшу, нижчеоплачувану роботу;
– відшкодування вартості поховання
потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.
Як зазначалось, 01 жовтня вступає у дію
можливість подання заяви-розрахунку в електронному вигляді із застосуванням
електронного цифрового підпису. Для подачі заяв-розрахунків, повідомлень про
виплату коштів застрахованим особам і звітності по використанню коштів Фонду у
електронному вигляді, страхувальники мають звернутись до робочих органів
виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.