Відповідно до Указу Президента
України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення
реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів
державної влади та органів місцевого самоврядування» та наказу виконавчої
дирекції Фонду від 25.05.2020 № 240-од (зі змінами) «Про організацію
роботи телефону «Гаряча лінія» Фонду соціального страхування України» у виконавчій
дирекції Фонду соціального страхування України (далі – виконавча дирекція
Фонду), налагоджена робота і функціонує телефон «Гарячої лінії» Фонду
соціального страхування України.
Протягом 9 місяців 2021 року на
телефон «Гаряча лінія» Фонду звернулася 25 040 осіб, що на 2 267 звернень більше порівняно із зверненнями за 9 місяців 2020
року.
Найбільша кількість звернень на
телефон «Гаряча лінія» Фонду надійшла від застрахованих осіб, які проживають у
місті Києві – 5 105, Дніпропетровській області – 3 687 та Донецькій області – 1 844.
За 9 місяців 2021 року порівняно із 9
місяцями 2020 року зменшення кількості звернень на телефон «Гаряча лінія» Фонду відбулось у таких
областях: м. Києві – на 109 звернень; Одеській – на 96 звернень; Закарпатській
– на 79 звернень.
Водночас збільшення кількості звернень відбулося в таких областях: Дніпропетровській – на 403
звернення; Донецькій – на 370 звернень; Полтавській – на 300 звернень.
Основними питаннями, з якими
зверталися громадяни, були:
- фінансування листків
непрацездатності (у тому числі затримка) - 19 636 звернень, що
становить 78,4% від загальної кількості звернень (зокрема, м. Київ – 3 565,
Дніпропетровська область – 3 250, Донецька область – 1 508);
- загальні питання (у
тому числі питання стосовно електронної звітності, місцезнаходження та
телефонів робочих органів виконавчої дирекції Фонду; питання, які не
відносяться до компетенції Фонду) - 2 217 звернень, що становить 8,9% (зокрема, м. Київ – 736,
Дніпропетровська область – 160, Харківська область – 136);
- нарахування по листкам
непрацездатності (у тому числі подання заяв-розрахунків роботодавцями до
робочих органів) - 1 431 звернення, що становить 5,7% (м. Київ – 466, Дніпропетровська
область – 110, Львівська область – 86);
- питання щодо страхових
виплат, які виплачуються внаслідок нещасних випадків на виробництві або
професійних захворювань (у тому числі перерахунок та затримка виплат) - 776 звернень, що становить 3,1% (зокрема,
Донецька область – 134, Полтавська область – 94, Запорізька область – 93);
- оформлення листка
непрацездатності (у тому числі відсутність бланків) - 494 звернення, що
становить 2% (зокрема, м. Київ – 158, Київська область – 40, Дніпропетровська
область – 39);
- медико-соціальні
послуги - 299 звернень, що становить 1,2%
(зокрема, м. Київ – 70, Дніпропетровська область – 36, Донецька область – 20);
- допомога на поховання
- 89 звернень, що становить 0,4% (зокрема, м. Київ – 23, Дніпропетровська
область – 15);
- питання щодо
профілактики страхових випадків - 63
звернення, що становить 0,3% (зокрема,
м. Київ – 20, Дніпропетровська та Одеська області – по 6);
- звернення, скарги на
дії працівників робочих органів - 35
звернень, що становить 0,1% (зокрема,
м. Київ – 8, Дніпропетровська та Запорізька області – по 4).
Як свідчать результати проведеного
аналізу, порівняно із 9 місяцями 2020 року протягом 9 місяців 2021 року збільшилася
кількість звернень стосовно фінансування листків непрацездатності – на 6 623
звернення.
Зменшилася кількість звернень стосовно:
- загальних питань – на 1 293
звернення;
- страхових виплат (у тому числі
затримка виплат) – на 1 003 звернення;
- оформлення листка непрацездатності
– на 830 звернень;
- нарахування по листкам
непрацездатності – на 721 звернення;
- медико-соціальних питань – на 432
звернення;
- допомоги на поховання – на 43
звернення;
- отриманих заяв та скарг – на 21;
- профілактики та розслідування
страхових випадків – на 13 звернень.
Виконавчою дирекцією Фонду постійно
здійснюється робота щодо забезпечення функціонування телефону «Гаряча лінія»
Фонду з
метою задоволення законних прав та інтересів громадян, а також здійснюються
заходи, спрямовані на оперативне вирішення питань, які надходять на телефон
«Гаряча лінія» Фонду.