З 01 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція
Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якою
було внесено ряд змін до розрахунку і призначення
допомог за лікарняними.
Хто замінив комісії з соціального
страхування на підприємствах і як тепер призначати допомоги за лікарняними?
● Раніше на кожному підприємстві, в установі чи
організації створювалась комісія (або уповноважений, якщо на підприємстві до 15
працівників) із соціального страхування. Такі комісії були обов’язковими як для
державних, так і для приватних чи інших підприємств і навіть ФОП. Саме комісія
була уповноважена призначати або відмовляти в призначенні допомоги за кожним
лікарняним співробітників.
● Однак з 01 січня 2023 року створення і діяльність
таких комісій не передбачені.
● Тож відтепер рішення про призначення або відмову
в призначенні допомог за листками непрацездатності має приймати сам
роботодавець або уповноважена ним особа.
● Призначити уповноважену особу можна розпорядчим
документом на розсуд керівника підприємства.
● Рішення про призначення допомоги по тимчасовій
втраті працездатності, декретної допомоги, допомоги на поховання необхідно
оформлювати відповідним розпорядчим документом – це може бути наказ, постанова,
розпорядження, рішення тощо.
● Звертаємо увагу! Для отримання консультацій з
усіх питань соціального страхування застраховані особи і роботодавці мають
звертатись до Пенсійного фонду України.
● Нагадаємо, з 01 січня 2023 року Фонд соціального
страхування України передав свої завдання та функції до Пенсійного фонду –
відтепер саме ПФУ є уповноваженим органом управління в системі
загальнообов’язкового державного соціального страхування. ФССУ перебуває в
процесі припинення.