Відповідно до Указу Президента
України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення
реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів
державної влади та органів місцевого самоврядування» та наказу виконавчої
дирекції Фонду соціального страхування України від 25.05.2020 № 240-од (зі
змінами) «Про організацію роботи телефону «Гаряча лінія» Фонду соціального
страхування України» у виконавчій дирекції Фонду соціального страхування
України (далі – виконавча дирекція Фонду) функціонував телефон «Гарячої лінії»
Фонду соціального страхування України.
Протягом 2022 року (за виключенням
періоду активних бойових дій з 24.02.2022 по 31.05.2022) на телефон «Гаряча
лінія» Фонду звернулось 14 758 осіб,
що на 18 283 звернення менше
порівняно із зверненнями за 2021 рік.
Найбільша кількість звернень на телефон
«Гаряча лінія» Фонду надійшла від застрахованих осіб, які проживають у місті
Києві – 3 508, Дніпропетровській
області – 1 767 та Харківській
області – 1 152.
Протягом 2022 року порівняно із 2021
роком кількість звернень зменшилась у всіх областях.
Найбільше зменшення кількості звернень відбулося в таких областях: м. Києві – на 3 420
звернень, Дніпропетровській – на 3 023 звернення, Донецькій – на 1 346
звернень.
Основними питаннями, з якими
зверталися громадяни, були:
- фінансування листків
непрацездатності (у тому числі затримка) – 10 408 звернень, що становить 70,5% від загальної кількості звернень
(зокрема, м. Київ – 2 280, Дніпропетровська область – 1 384, Харківська
область – 703);
- загальні питання (у тому числі
питання стосовно електронної звітності, місцезнаходження та телефонів робочих
органів виконавчої дирекції Фонду; питання, які не відносяться до компетенції
Фонду) – 1 629 звернень, що становить 11,04% (зокрема,
м. Київ – 563, Харківська область – 149, Дніпропетровська область – 118);
- питання щодо страхових виплат, які
виплачуються внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних
захворювань (у тому числі перерахунок та затримка виплат) – 1 116 звернень, що становить 7,6%
(зокрема, Донецька область – 217, Харківська область – 171, м. Київ – 123);
- нарахування по листкам
непрацездатності (у тому числі подання заяв-розрахунків роботодавцями до
робочих органів) - 919 звернень, що становить 6,2% (м. Київ –
338, Харківська та Дніпропетровська області – по 78);
- оформлення листка непрацездатності
(у тому числі еЛТН) - 528 (300) звернень, що
становить 3,6 (2,03)% (зокрема, м. Київ – 177 (108), Дніпропетровська
область – 46 (25), Харківська область – 42 (28);
- медико-соціальні послуги - 85 звернень, що становить 0,6% (зокрема,
Дніпропетровська область – 14, м. Київ – 13, Львівська область – 10);
- допомога на поховання - 41 звернення, що становить 0,3% (зокрема, Дніпропетровська та Запорізька
області – по 7, м. Київ – 4);
- звернення, скарги на дії
працівників робочих органів - 20 звернень,
що становить 0,1% (зокрема, Дніпропетровська
область – 7, м. Київ – 5, Київська область – 4);
- питання щодо профілактики
страхових випадків - 12 звернень, що становить 0,1% (зокрема,
м. Київ – 5, Київська область – 2).
Як свідчать результати проведеного
аналізу, порівняно із 2021 роком протягом 2022 року збільшилась кількість звернень стосовно:
- страхових виплат (у тому числі
затримка виплат) – на 215 звернень.
Зменшилась кількість звернень стосовно:
- фінансування листків
непрацездатності – на 14 207 звернень;
- оформлення листка непрацездатності
(в т.ч. еЛТН) – на 1 560
звернень;
- нарахування по листкам
непрацездатності – на 1 180 звернень;
- загальних питань – на 1 147
звернень;
- медико-соціальних питань – на 242
звернення;
- допомоги на поховання – на 84
звернення;
- профілактики та розслідування страхових
випадків – на 55 звернень;
- отриманих заяв та скарг – на 23.
Виконавчою дирекцією Фонду здійснювалася
робота щодо забезпечення функціонування телефону «Гаряча лінія» Фонду з метою
задоволення законних прав та інтересів громадян, а також здійснювалися заходи,
спрямовані на оперативне вирішення питань, які надходили на телефон «Гаряча
лінія» Фонду.
З 01 січня 2023 року в Україні триває реорганізація
системи соціального страхування. Фонд соціального страхування України передав
свої завдання та функції до Пенсійного фонду України. Зокрема, до компетенції
ПФУ тепер входить фінансування лікарняних і декретних допомог, допомог на
поховання, а також страхових виплат потерпілим на виробництві.