Після остаточного переходу України на електронні
лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно
передавати паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним
можна повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників
доступні в електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю
функцію додали нещодавно.
Про головні зміни Анна Харченко, заступниця начальника
управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу
матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування
України, розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних:
що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання
профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада
профспілок» сьогодні, 12 жовтня.
«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і
роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не
потрібно витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на
лікарняному, щоб передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно
надавати жодних паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна
інформація для призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня
відкриття е-лікарняного», – розповіла Анна Харченко.
Водночас, процес призначення матеріального забезпечення
від Фонду соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних
не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними листками як
і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування підприємства,
яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку.
«Сама процедура, а також строки залишились такими ж, за
виключенням набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з
е-лікарняним і призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім
днів після дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021 № 1234
(в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.
Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для
отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна
для паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та
відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за
такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки
непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані
дві окремі заяви-розрахунки.
Слідкувати за станом виплат за електронними лікарняними
можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
«З початку повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло
менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і
складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не
формуються через помилки в персональних даних пацієнтів в медичних висновках,
невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо
працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має
можливість виправити помилки в медвисновку, або
видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить
Анна Харченко.
Водночас, цифровізація вимагає
від працівників уважніше ставитись до своїх персональних даних і їх
актуалізації. Про зміну прізвища, номеру телефону тощо потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.
Детальніше про зміни, які відбулись після завершення
перехідного періоду впровадження е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977639.
Алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний, і
відповіді на найчастіші питання: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654.
Випадки перетинання періодів тимчасової непрацездатності
в різних е-лікарняних і принципи їх скорочення: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977715.