Управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області
Головна » Анонси та новини » Новини

СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ВІД ФОНДУ: СТАБІЛЬНО І В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ

31.10.2018

СОЦІЛЬНІ ГАРАНТІЇ ВІД ФОНДУ:

СТАБІЛЬНО І В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ

Конкретними і соціально важливими результатами характеризується робота управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області

 

Понад рік тому в Україні запрацювала нова структура – Фонд соціального страхування України, який об’єднав фонди соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань. Як це позначилося на виконанні завдань за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням? З цим запитанням ми звернулися до виконуючого обов’язки начальника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області Олександра Новака.

 

-          Попри складну та довгострокову реорганізацію, що тривала більше двох років, новостворений Фонд, а відповідно його управління та відділення в містах і районах області, з 1 серпня минулого року розпочали виконання всіх доведених завдань і функцій щодо реалізації державної соціальної політики. В ході реформування трудівники Сумщини, потерпілі на виробництві і члени їх родин не відчули жодних проблем з забезпеченням соціальними гарантіями. Як і раніше вони одержують надійний захист від Фонду у разі повної або часткової втрати працездатності, охорони їх життя та здоров’я в ході трудової діяльності.

-          Олександре Дмитровичу, розкажіть будь ласка, докладніше, хто та які соціальні гарантії від Фонду має право отримувати?

-          Під опікою Фонду перебувають усі офіційно працевлаштовані громадяни та фізичні особи-підприємці. В разі настання страхового випадку вони мають право на соціальний захист. Цей спектр досить широкий. Фонд здійснює виплати за листками непрацездатності, компенсуючи втрачений за період хвороби заробіток, надає допомогу по вагітності і пологах та на поховання. Поряд з цим фінансує щомісячні страхові виплати та надає одноразову допомогу потерпілим на виробництві та членам їх сімей. Він також гарантує курс реабілітаційного лікування після перенесених важких захворювань і травм. Водночас турбується про осіб з інвалідністю, які повністю або частково втратили працездатність внаслідок професійної діяльності тощо.

Сьогодні під страховим захистом Фонду в області перебуває понад 250 тисяч застрахованих осіб, тобто працюючих, та більше 5 тисяч потерпілих на виробництві і членів їх сімей.

-          Що вдалося зробити сумським соцстрахівцям цього року для соціального захисту населення області?

-          Передовсім хочу зазначити, що в ході реорганізації та оптимізації нам вдалося зберегти кращий кадровий потенціал і сформувати дієздатну команду професіоналів. Саме завдяки старанням кожного фахівця управління та його відділення успішно виконують доведені завдання, а застраховані особи, потерпілі на виробництві та внаслідок професійних захворювань і члени їх родин Сумщини мають надійний соціальний захист від Фонду. Про це переконливо засвідчують результати роботи.

Так, за 9 місяців цього року на виплату матеріального забезпечення працюючим було спрямовано майже 160 млн. грн. Зокрема, надання допомоги по тимчасовій непрацездатності було профінансовано в розмірі понад 110 млн. грн., по вагітності і пологах – 45 млн. грн., на поховання – майже  1 млн. грн.

Значні кошти було виділено для фінансової підтримки потерпілих на виробництві і членів їх сімей. Загалом вони одержали страхові виплати на загальну суму близько 120 млн. грн. Прикметно, що цьогоріч Фонд здійснив осучаснення страхових виплат і тричі перерахував їх розмір, що дозволило збільшити їх у середньому  на понад 40 відсотків.

Чимало зусиль ми докладаємо до організації відновлювального лікування трудівників і членів їх родин після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях провідних санаторно-курортних закладів України. За соцстрахівські кошти в оздоровницях побувало майже 500 осіб. Ефективність і доступність цієї гарантії забезпечує те, що Фонд у рекордно короткі строки перевів механізм надання соціальної послуги на адресність, а працюючій особі надав право вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування.

Упродовж 9 місяців нинішнього року за рахунок коштів Фонду в закладах охорони здоров’я області було проліковано більше 400 потерпілих на виробництві і внаслідок професійних захворювань, понад 800 осіб цієї категорії було забезпечено лікарськими засобами та виробами медичного призначення. На ці цілі було спрямовано майже 7 млн. грн. Близько 350 інвалідів праці було оздоровлено в санаторіях України, на що ми витратили більше 4 млн. грн. Значну увагу також постійно приділяємо забезпеченню потерпілих на виробництві технічними та іншими засобами реабілітації, покриттю витрат на необхідний догляд за ними тощо.

-          Зрозуміло, що на цьому багатогранна  діяльність управління та його відділень не вичерпується. На яких напрямах ще зосереджуєте свою роботу?

-          Серед наших пріоритетів є профілактика нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Служба страхових експертів постійно виконує наполегливу і копітку роботу, спрямовану на запобігання страховим випадкам, усуненню загрози здоров’ю працівників, викликаного умовами праці.

Правове забезпечення здійснює юридичний підрозділ. Фахівці слідкують за правильним застосуванням вимог і актів законодавства та неухильним дотриманням інших нормативних документів Фонду, виконують претензійно-позовну роботу, захист майнових інтересів Фонду.

На чільному місці перебуває робота служби фінансового контролю і аудиту. До речі, сьогодні вона суттєво змінює свої функції. З метою врегулювання взаємовідносин Фонду і страхувальників під час проведення виплат за рахунок коштів Фонду, зменшення навантаження на страхувальників-роботодавців шляхом скорочення кількості перевірок, а також задля запобігання помилок при проведенні виплат страхувальниками, контроль спрямовується на упередження неправомірних витрат коштів Фонду.

Вже запроваджено постійний моніторинг даних страхувальників про нарахування допомоги по соціальному страхуванню на стадії прийняття заяв-розрахунків. У разі потреби наші спеціалісти здійснюють обмін інформацією зі страхувальником та надають рекомендації щодо виправлення виявлених порушень.

Варто також зазначити, що Фонд постійно демонструє нові підходи і принципи у своїй роботі. Скажімо, до раніше реалізованої можливості подачі звіту у електронному вигляді із застосуванням електронно-цифрового підпису з 1 жовтня цього року стала доступною також подача заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам. Нововведення спрямовані на посилення соціального захисту працевлаштованих у частині пришвидшення термінів отримання ними матеріального забезпечення, а також оптимізацію та спрощення для роботодавців взаємодії з Фондом, мінімізацію перевірок і заміну санкцій на попередній контроль.

-          У першу неділю листопада Ви разом з колегами відзначатимете своє професійне свято. Що б хотіли побажати їм з цієї нагоди? 

-          Напередодні Дня працівника соціальної сфери хочу тепло привітати зі святом усіх страхувальників, наших соціальних партнерів, колег і ветеранів-соцстрахівців. Щиро бажаю всім міцного здоров’я, щастя в домівках, добра та благополуччя, успіхів у важливій, але відповідальній справі на ниві соціального захисту людей праці.

Користуючись нагодою, хочу побажати нашим трудівникам, потерпілим на виробництві та членів їх родин, аби вони одержували від Фонду соціального страхування України виплати і послуги, наближені до рівня високих європейських стандартів. Що стосується нас, зробимо для цього все можливе. 

                                                                Прес-центр управління виконавчої

                                                                дирекції Фонду у Сумській області

 

версія для друку

Громадська приймальня

Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Фонд соціального страхування України