Управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області
Головна » Анонси та новини » Новини

ЗМІСТОВНИЙ ЗАХІД НА АКТУАЛЬНУ ТЕМУ

26.03.2019

Семінар з питання забезпечення контролю за обґрунтованістю видачі і продовження листків непрацездатності та нарахування матеріального забезпечення застрахованим особам відбувся у машинобудівному коледжі Сумського державного університету. Його організували і провели фахівці Сумського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області.

Участь у заході взяли керівники, голови комісій із соціального страхування, бухгалтери підприємств, організацій обласного центру.

Заступник начальника управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області Світлана Мороз, у своєму виступі проаналізувала витрати Фонду соціального страхування України на здійснення фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб по області. Вона  наголосила, що одним із основних завдань Фонду та його робочих органів є здійснення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам.

 Наталія Ємець, начальник Сумського міського відділення, проаналізувала витрати Фонду для надання допомоги по листках непрацездатності застрахованим особам міста Суми. Так, за січень-лютий 2019 року по відділенню 788 страхувальників подало 1989 заявок-розрахунків для оплати 8708 листків непрацездатності на суму  20,0 млн. грн. , у 2018 – 747 страхувальників подало 1600 заявок-розрахунків для оплати 8157 листків непрацездатності на 16,4 млн. грн. (Кількість страхувальників зросла на  5 % , кількість поданих заявок – на 20%, поданих на оплату  листків непрацездатності – на 7%, сума витрат – на 18%.) Збільшилась і кількість фізичних осіб-підприємців з 485 до 707, що на 45% більше  порівняно з   2017 роком, як і кількість поданих ними заявок: у 2018 році 1159 до 822 в 2017 році - процент зростання 30%. Слід зазначити, що в січні 2018 року подано 58 фізичними особами-підприємцями 62 заявки для оплати 73 листків непрацездатності на суму 366 тис.грн., тоді як в січні 2019 року цим правом скористалось уже 148 ФОП, якими було подано 175 заявок на оплату 223 листків непрацездатності на 655 тис. грн. Крім цього, начальник відділення зупинилась на видах матеріального забезпечення та правах, обов’язках і повноваженнях комісії із соціального страхування. Водночас, Наталія Ємець, звернула особливу увагу на ефективне, цільове використання коштів Фонду, посилення контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності та правомірністю надання матеріального забезпечення застрахованим особам.

Головний спеціаліст сектору експертизи тимчасової непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області Наталія Зарицька акцентувала увагу на порядок  і  умови  видачі,  продовження  та обліку документів, що засвідчують  тимчасову   непрацездатність   громадян,   здійснення контролю за правильністю їх видачі.

Людмила Марченко, начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Сумського міського відділення, розповіла про особливості оформлення та надання заяв-розрахунків по матеріальному забезпеченню внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійних захворювань.

Заступник начальника відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Сумського міського відділення Євген Голуб, зупинився на порядку подачі роботодавцями заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, повідомив про  скасування  щоквартального  звіту по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП, про затвердження нової форми звіту по заборгованості страхувальників, а також про  нормативно-правові акти Фонду, тощо. Він наголосив, що нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах здійснюється відповідно до Порядку обчислення  середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від 26.09.2001    № 1266 та ст. 19 Закону України  № 1105.

Олена Козачок, начальник відділу бухгалтерського обліку та фінансових питань Сумського міського відділення, ознайомила страхувальників з  Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженою постановою правління Фонду  соціального страхування України від 19.07.2018 №13. Вона повідомила, що комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства.

За підсумками семінару страхувальникам обласного цетру було доручено своєчасно направляти до відділення Фонду заяви-розрахунки про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення, надавати за відповідною формою інформацію щодо працівників підприємства, які часто та довго хворіли, а також інформувати Сумське міське відділення  у разі виникнення будь-яких проблемних питань при призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності по кожному окремому випадку непрацездатності та щоквартально проводити аналіз використання коштів Фонду на підприємстві.

Спеціалісти відділення відповіли на численні запитання страхувальників.

 

версія для друку

Громадська приймальня

Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Фонд соціального страхування України